Miasto danieli

Niedawno zdałam sobie sprawę, że zapomniałam wrzucić zdjęcia z jednej z moich ostatnich wycieczek po Japonii! Udałam się  mianowicie do Nary, dawnej stolicy Japonii. Miasto piękne i dość spokojne w porównaniu z Osaką. Niewątpliwą atrakcją są wałęsające się po parku daniele sępiące jedzenie od każdego, kto coś ma. Zgodnie z legendą, strzegą miasta. A w lokalnych sklepach z pamiątkami to są nawet cukierki o nazwie „Kupki daniela” – wiecie, takie jakieś groszki, czekoladowe chyba. Nie wiem, nie próbowałam ;p  Co mnie bardzo rozbawiło w Narze, to maskotka miasta stworzona na 2010 rok w celu upamiętnienia 1300 rocznicy Nary jako dawnej stolicy Japonii:

Zrodzony ze skrzyżowania małego Buddy i daniela. A na imię mu Sento kun!

Sento kuna zaprojektował sam profesor z Uniwersytetu Tokijskiego😉 A taki tekścik na temat Sento kuna popełniła niejaka Yuka Miller –> KLIK!

Jak czytamy w innym artykule, niezadowoleni z designu i wydania na projekt 5 milionów jenów mieszkańcy Nary i  obrażeni buddyści zorganizowali własny konkurs na mniej kontrowersyjną maskotkę. Organizatorzy dostali 619 projektów, z nich wybrali 30.

Fan art przedstawiający konflikt🙂 pobrany z TEJ strony

Zwycięzcę wytypowali internauci. Wygrał Manto kun!

Przyznam, że w Narze nie rzucił mi się w oczy ten stworek i zwróciłam tylko uwagę na Sento kuna.

W każdym razie miasto warte zobaczenia, mi niestety nie udało się zobaczyć wszystkiego, ale i tak jestem zadowolona z wycieczki. No i spotkałam tam wycieczkę z Polski! Kolega Japończyk nie mógł zrozumieć, w jaki sposób na odległość poznałam rodaków. Ja też nie wiem… Złośliwców uprzedzę, że na pewno nie były to sandały założone na białe skarpetki🙂 Może po prostu swój pozna swego🙂

A poniżej galeria z wycieczki do Nary.

This slideshow requires JavaScript.

Skomentuj

