Sumiyoshi Taisha

Bezpiecznie i szczęśliwe wróciłam do Polski i teraz zgodnie z obietnicą nadrabiam zdjęciowe zaległości z Osaki.

Parę dni przed wylotem wybrałam się sama do shintoistycznej świątyni Sumiyoshi Taisha w Osace. Mimo, że do świątyni mogłam dojechać w około 40 minut podróż zajęła mi prawie 2 godziny. Na dworcu, na którym miałam się przesiąść, pracownik dworca źle wytłumaczył mi drogę. Jak się potem okazało, powinnam pójść na zupełnie inny peron. Szczęśliwie  po małych perypetiach dotarłam w końcu do Sumiyoshi Taisha.

Jest to jedna z najstarszych japońskich świątyń, powstała jeszcze w IXwieku. Bóstwa świątynne mają chronić żeglaży, adeptów sztuki wojennej. Znakiem rozpoznawczym jest półokrągły most Taiko-bashi.  O świątyni Sumiyoshi Taisha są już wzmianki w najstarszych kronikach Japonii – w Nihon Shoki, Kojiki i Genji Monogatari.

W świątyni trafiłam akurat na ceremonię ślubną, co można zobaczyć na zdjęciach poniżej.

This slideshow requires JavaScript.

Skomentuj

