Stereotyp numer 1 – impreza po japońsku

Wielu z was  zapewne wyobraża sobie Japończyków jako sztywnych i poważnych, podchodzących z rezerwą do innych a już zwłaszcza do obcych. Wszelkie uproszczenia i zbytnie uogólnianie sprawy są złym podejściem, zwłaszcza jeśli chodzi o ludzi. Dlatego jak ognia wystrzegam się wszelkiego „zbiorowego” oceniania innych nacji, bo nawet jeśli znajdą się ludzie pasujący pod tę ocenę, to jednocześnie można znaleźć grupę, będącą w całkowitej opozycji.

Wczorajsza impreza z AIESECowcami dość mnie zaskoczyła, bo to co się działo stanowiło całkowite przeciwieństwo  wyobrażeniom europejczyków o Japonii.  Nie spodziewałam się, że wszyscy będą tak otwarci i wyluzowani i że będzie tak wesoło. Spotkaliśmy się w barze, gdzie siedzieliśmy na poduszeczkach przy niskich stolikach. Co mnie zdumiało najbardziej – to ilość „pijackich” gier i piosenek. Od razu muszę zaznaczyć, że impreza nie wyglądała tak jak się często zdarza wśród polskich studentów, czyli picie do przysłowiowego „zgonu”. Tutaj każdy o własnych siłach wracał do domu😉 Podoba mi się taka kultura picia i trochę szkoda, że w Polsce zabawa często polega na tym, kto wypije więcej. Impreza miała też swoich wodzirejów, którzy prowadzili zabawy do samego końca.  Bar trząsł się w posadach od naszych wrzasków, ale nikomu to nie przeszkadzało🙂 Muszę Was jednak rozczarować, bo nie rozumiem jeszcze zasad gier na tyle, aby je wytłumaczyć. Ja  nauczyłam ich bruderszafta i część z całusami w policzek najbardziej przypadła do gustu męskiej części towarzystwa🙂

I jeszcze słowo o japońskiej sake –  podany alkohol podgrzany jest tak, że aż z niego paruje, ale o dziwo, to naprawdę jest smaczne! Dość spore zdumienie wywołałam stwierdzając, że to jest o wiele, wiele słabsze niż wódka w Polsce.

Mam nadzieję, że będzie więcej takich wesołych spotkań i mam nadzieję, że jeśli ktoś myślał, że wszyscy Japończycy nie potrafią się bawić, to udało mi się go przekonać, że to jednak tylko stereotyp.

A tak wygląda Osaka wieczorem.

 

A to część menu z naszej imprezy.

 

One thought on “Stereotyp numer 1 – impreza po japońsku

Skomentuj

